16 October, 2015

Tangkal Penyamun

Pada lebih kurang jam 9 pagi ini aku jumpa satu objek pelik di bawah tempat letak kereta rumah aku. Setelah aku lihat dengan lebih teliti, objek berukuran 2 cm itu menyerupai hujung lidi payung yang di ikat dengan benang berwarna kuning.

Aku bertanya kepada jiran-jiran tentang objek tersebut. Mana tau ada diantara mereka yang tercicir objek tersebut semasa perjumpaan di rumah aku tempoh hari. Tapi tiada sesiapa yang mengatakan objek tersebut milik mereka.

Menurut sumber yang boleh dipercayai. Objek tersebut merupakan tangkal penyamun yang ingin mencuba memasuki rumahku.

Pada sebelah petang pula aku telah menjumpai puntung rokok beserta abu yang masih kering diruangan tanah dalam rumahku berhadapan dengan pintu masuk. Sah ada cubaan menyamun rumahku. Tetapi tidak berjaya. Alhamdulillah.

Kemudian aku hanyutkan tangkal penyamun dan puntung rokok itu ke sungai yang terdekat.

Aku suspek cubaan ini dilakukan oleh pekerja-pekerja yang sedang membuat pengubahsuaian rumah dilorong depan rumahku,

Semoga Allah memelihara kesejahteraan dan keselamatan kami sekeluarga, Aamiiiin.

Bye-bye sihir
Pengubahsuaian di lorong depan rumah

No comments:

Post a Comment